photocredit: Hungaroring Media

Ettől a héttől kezdve felpörögnek az események a száguldó cirkuszban: a hétvégi Osztrák Nagydíjjal elkezdődik a Formula–1-es világbajnoki sorozat, és szeptember első hetéig le is zavarnak gyors egymásutánban nyolc európai futamot. Ennyi kell ahhoz, hogy világbajnokot hirdethessenek, és további hét ahhoz, hogy a nemzetközi jogtulajdonos (és persze a mezőny) a teljes tévés jogdíjjal gazdálkodhasson. 

„Mindenféle szempontból rendhagyó lesz az idei Formula–1-es szezon, már csak azért is, mert az első néhány futam biztosan zárt kapuk mögött zajlik, és lesznek helyszínek, ahol két versenyt teljesít a mezőny – mondta Szalay Balázs, a Sportmarketing Ügynökség tulajdonosa. – Nagy kihívást jelent majd a világjárvány miatti kötelező távolságtartás: a pilóták nem csupán az újságírókkal nem érintkezhetnek, de a különböző csapatok tagjai egymással sem oszthatják meg a tapasztalataikat. Afféle buborékokat alakítanak ki az istállók körül a minél nagyobb biztonság érdekében – ami kihívás nekik maguknak és a rendezőknek is. Mivel a két osztrák futam után a magyar következik, a Hungaroring csapatának is sok újdonsággal kell majd szembenéznie. Gazdasági szempontból is érdekesen alakulhat a szezon, hiszen a nemzetközi jogtulajdonosnak és a csapatoknak is elemi érdeke, hogy legyenek versenyek. Így tudják ugyanis kiszolgálni a támogatóikat, de mivel a gazdaság is bajban van a világjárvány miatt, lehet, hogy ez sem jelent megnyugtató megoldást, sőt, nem lennék meglepve, ha a gyárak, mint a Mercedes vagy a Renault a kivonulás mellett döntenének. A futamok rendezőinek azzal kell szembesülniük, hogy elesnek a jegyeladásból származó bevételtől, ami a bevételük hetven-nyolcvan százaléka évente, így ők sincsenek könnyű helyzetben, habár a rendezés országimázs-szempontból nagy érték. A nézők azonban kellenek, úgyhogy remélhetőleg jövőre visszatérhetnek, mert ha nem, előbb-utóbb érdektelenségbe fulladhat a sorozat.”