Formula One / Codemasters

Az esport versenysorozat 695 impressziót váltott ki a közösségi médiában. 

  • A Virtuális GP versenyeit 21.8 millióan nézték digitális platformokon
  • A televíziós nézőszám 5 millió volt több mint 100 országban 
  • 85 millió megtekintést hoztak a videós tartalmak a sorozat alatt 
  • Az F1-es versenyzők 2.7 millióval növelték a Twitch közönségét

A Formula One Esports Virtuális Grands Prix sorozat 30 milliós nézőszámot ért el a televízióban és a digitális platformokon a koronavírus okozta leállás alatt, számolt be róla a globális autóverseny-sorozat.  

Az internetes játéksorozat, amely március 22-én indult azután, hogy a Formula 1 idei sorozatát leállították a Covid-19 járvány miatt, nyolc versenyt tartalmazott, profi autóversenyzők és hírességek egyaránt részt vettek rajta, mint például a krikettező Ben Stokes vagy a golfozó Ian Poulter.

A Virtuális Grand Prix versenyek összesen 21.8 millió nézőt hoztak a digitális platformokon, mint a Formula One hivatalos YouTube-, Twitch- és Facebook csatornái, vagy a Weibo és Huya csatornák Kínában. A sorozat további 5 millió televíziónézőt könyvelhetett el a Formula 1 hivatalos közvetítő partnerei által több mint 100 országban. 

A második esemény, a Virtuális Vietnam GP, amit valójában az ausztráliai Albert Park virtuális pályáján rendeztek, a brit YouTube elsőszámú videója volt azon a napon (április 5.). A YouTube további sikereket is hozott, hiszen a Formula One hármat is adott az öt legnézettebb videó közül március 15. és április 28. között a brit, a francia, a német, az olasz és spanyol platformokon, a második és az ötödik egy-egy virtuális nagydíj volt. 

Az F1-es pilóták, Charles Leclerc, George Russell, Lando Norris és Alex Albon további 2.7 millió nézőszámot hoztak a Twitch streaming platformon. Továbbá a hivatalos 2019-es Formula 1 videójáték, amelyen a virtuális versenyeket bonyolították, 1.000 százalékos havi növekedést ért el a streaming órákat tekintve az Amazon tulajdonában lévő platformon. 

A Virtuális GP 695 millió impressziót hozott szerte a közösségi platformokon, továbbá 85 millió nézőt a videótartalmak által. 

A #Challenge események, amelyek a Virtuális GP sorozat mellett futottak jelenlegi és egykori F1-es versenyzőkkel, 1.9 millió nézőt hoztak a digitális platformokon. A bemutató versenyek, ahol profi F1-es esport versenyzők vettek részt, 2.5 milliós digitális megtekintést értek el. 

„Most, hogy a sorozat véget ért, lehetőségünk van visszatekinteni a sikerére, ami a lenyűgöző nézettségi adatokban és szurkolói elkötelezettséget jelző statisztikákban is megnyilvánul” – mondta Julian Tan, a Formula One digitális üzleti tevékenységéért és az esportért felelős vezető. 

„A sorozat elején az volt a célunk, hogy élő sporttartalmat nyújtsunk azoknak, akik annyira vágynak az autóversenyzésre. Most mi és a csapatok is, akiknek a támogatásáért és elkötelezettségéért nagyon hálásak vagyunk az egész sorozat alatt, a 2020-as szezonra és az F1 Esport sorozatra összpontosítunk. Büszkék vagyunk, hogy ilyen szórakoztató élményt nyújthatunk a szurkolóinknak és további nézőknek.”