Getty Images

Dustin Godsey marketingvezető a BucksPlay innovációnak tulajdonítja a digitális sikert.

A Milwaukee Bucksnak sikerült azon a szinten tartania szurkolói elkötelezettségét, mint amilyen az NBA koronavírus miatti leállása előtt volt.  

A klub marketing vezetője, Dustin Godsey megerősítette, hogy a Bucks a szünet alatt is ugyanolyan erős jelenlétet produkál azzal, hogy digitális tartalmi stratégiájának fókuszába a „fiatalságot és közösséget” állította. 

Miközben a weboldalon és mobil applikáción csökkent a klub forgalma, Godsey szerint az új BucksPlay tartalomközpontja kulcsfontosságú hajtóerőnek bizonyult a kötődés fenntartásában a járvány idején, és úgy véli, hogy ez a platform akár a későbbi, csarnokbeli élményeket is megváltoztathatja az élő mérkőzések visszatérésével.

„A közösségi oldalakon hasonló aktivitást tapasztalunk, mint amilyen általában egy normális szezon” – mondta Godsey a SportsPro’s Insider Seriesben. „A legelején volt egy kisebb visszaesés, az emberek talán nem akartak szórakozni, de ez elmúlt, és most már keresik és vágynak a tartalomra.” 

Hozzátette: „Tartalom szempontjából örvendetes az új platform. A BucksPlayen tökéletes tárhely, és látjuk, hogy mi működik és mi nem.”

„Az emberek még mindig nagyon szeretik Giannis Antetokounmpo legszebb pillanatait és az őrült csarnokbeli jeleneteket, de megpróbálunk a fontos dolgokra is időt szakítani, mint például az utánpótlás és a közösség, most több időnk van arra, hogy ezeket a tartalmakat is építsük.”

„Amikor újra lesznek mérkőzések, már kialakul egy komoly könyvtárunk, amit használhatunk, és olyan közönséget építhetünk, amelyre korábban nem volt időnk.”

Április elején, egy hónappal azután, hogy az NBA március 11-én leállította a mérkőzéseket, elindult a BucksPlay, amelynek elsődleges célja egyértelműen a  szurkolók kötődésének fenntartása volt a leállás idején, hiszen kulisszák mögötti képeket, a játékosok életét bemutató anyagokat és interjúkat kínál számukra. 

Godsey elmondta, hogy a következő hetekben a platformon megjelennek a Bucks edzőinek otthoni oktatóanyagai, és eltávolodnak majd egy kicsit a kosárlabdától, hiszen kínálnak majd művészeti és kézműves tartalmakat is az otthon tanuló fiatal szurkolóknak.  

„A leállás után pár napig vakon tapogatóztunk, hogy mi is történik, mi lehet a megfelelő hangnem” – tette hozzá. „Megnéztük, hogy merre is akarunk tartani tartalmi szempontból, és hogyan lehetne megjeleníteni a történeteinket.”

„Szeretnénk, ha a BucksPlay egyfajta iránymutató lenne számunkra a tartalom tekintetében, sőt, meghatározná majd a későbbi, csarnokbeli tevékenységeinket is. Amolyan párbeszéd ez, hogy is prezentáljuk a tartalmainkat, hogy tudunk más úton előrehaladni, a saját weboldalunkon keresztül tartalomszolgáltatóvá válni, és egyfajta brandet kialakítani a tartalmaink köré.”

„El kell kezdenünk tartalomgyártóként cselekedni, és nem csupán egy kosárlabdaklubként.”