Az ISL.tv nevű streaming platform élő közvetítést tervez a tévés joggal nem rendelkező területek részére.

Az International Swimming League (ISL) azt tervezi, hogy saját OTT-szolgáltatást indít június végéig, számolt be róla a SportsPro.

Az úszósorozat, amely tavaly decemberben zárta első idényét, egy új, a fogyasztókhoz közvetlenül eljutó platformot fejleszt még az idei szezon indulása előtt, melynek neve ISL.tv.  

Az OTT-szolgáltatás kiegészítő platformot nyújt az ISL nemzetközi közvetítő partnerei számára, továbbá élő közvetítést is biztosít azon területeken, ahol még nem adták el a közvetítési jogokat. Az új platform ún. freemium-szolgáltatást ad, vagyis ingyenes, de a fizető feliratkozók további exkluzív tartalmakhoz juthatnak.

Arnaud Simon, az ISL média jogokkal kapcsolatos tanácsadó partnere, a párizsi In&OutStories vezetője a SportsPrónak elmondta, a platform eleinte minden eszközön ingyenesen elérhető lesz, és az ISL-versenyek közeledtével állítanak fel egy fizetési falat további tartalmakért.

A cél, hogy minden lehetséges piacot bevonjunk. Természetesen azokon a piacokon, ahol közvetítő televízió által erős a jelenlétünk, inkább kiegészítés lesz az új platform, de itt is tudunk majd exkluzív tartalmakat biztosítani az előfizetőinknek

– mondta Simon.

A SportsPrónak nyilatkozva Konstantin Grigorishin, az ISL alapítója és elnöke hozzátette:

Az ISL brand építésére és globális szurkolótáborunk növelésére kialakított stratégia részeként ez a platform az első sikeres szezonból szolgáltat archív felvételeket, majd élő közvetítést az új idényből, továbbá exkluzív kulisszák mögötti tartalmakat.

Mivel a tokiói olimpiát a koronavírus-járvány miatt egy évvel elhalasztották, az ISL is meglebegtetett egy módosított tervet, hogy 5 hetes szezont rendezne október 14-től november 17-ig zárt kapuk mögött, és a helyszínt nagy valószínűséggel Ausztrália biztosítaná.

Az OTT-szolgáltatás elindítása mellett az ISL azon is gondolkodik, hogy tudná magához kötni a közönséget, amely nem fog tudni kilátogatni az eseményekre, és ez a platform egyedi tartalmakat biztosíthatna nekik.

„Nem mi vagyunk az egyetlenek, de mi is azon törjük a fejünket, mit is jelent pontosan a zárt kapuk mögötti rendezés” – magyarázta Simon. „Jelentheti-e azt, hogy a szurkolók úgynevezett e-passzt kapnak, amellyel olyan exkluzív területekre is betekintést nyerhetnek, amelyeket korábban nem láthattak. Mivel ide eddig sem juthattak be, ez most egy érdekes helyzet, ki kell találnunk, mit is kínálhatunk a távolban lévő szurkolóinknak, hogy még inkább magunkhoz kössük őket és igazán exkluzív tartalmat kínálhassunk nekik.”

A 2020/21-es szezon előtt Grigorishin azt is elmondta, hogy a liga 11 millió dolláros alapot hozott létre, amellyel az olimpiára való felkészülés érdekében minden ISL-szerződéssel rendelkező úszónak garantál havi 1.500 dollárt 2020. szeptember elsejétől 2021. július elsejéig.  

„Az ISL számára a sportolói jelentik a legfőbb értéket, partnerként tekintünk rájuk, az ő közreműködésük és erőfeszítésük kulcsszerepet játszik abban, hogy növeljük az ismertségüket” – folytatta Grigorishin. „A 2020-ra tervezett edzési és versenymenetrendünkben szerepel egy reklámkörút is a forradalmian új klubformátumunkkal, amely hihetetlen tartalmi lehetőségeket rejt magában a versenyzőink részvételével, és ezt természetesen látni fogják az ISL.tv-n.”

A 2019-es első szezon előtt az ISL több területre is eladta a közvetítési jogokat, Európában (kivéve az Egyesült Királyságot) és az Ázsiai-Csendes-óceáni régióban a Discovery tulajdonában lévő Eurosporttal kötött 2-3 éves szerződést.

A további közvetítő partnerek között van a brit közszolgálati csatorna, a BBC, az ausztrál Seven Network és az új-zélandi Spark streaming platform, valamint az amerikai ESPN és a kanadai CBC is.