A spanyol labdarúgó bajnokság még most is tanul a fogyasztói viselkedésről.

A spanyol labdarúgás első két osztályát képviselő La Liga digitális stratégiai igazgatója azt mondta, sokat tanultak az indiai közvetítési jogokról létrejött Facebook-megállapodásból.

A SportsPro’s Insider Series konferenciáján Alfredo Bermejo terjedelmes elemzést mutatott a La Liga úttörőnek számító szerződéséről, amely által közvetlenül a fogyasztónak biztosítanak tartalmat az globálisan legtöbb Facebook-felhasználóval rendelkező indiai szubkontinensen.

Az együttműködés első évében a La Liga szimultán egy szabadon fogható televízióban is közvetítette a mérkőzéseket. A 2019/20-as idényben minden mérkőzést kizárólag csak a Facebookon lehetett látni, és ez a lépés rengeteg nézőt vonzott.

2019 decemberében a SportTechie arról számolt be, hogy a La Ligának több követője van Indiában, mint bármely más országban, 2020 januárjára meghaladta a négy milliót.  

„Egy tanulási folyamat közepén vagyunk arról, hogyan fogyasztják az ilyen jellegű tartalmakat a Facebook-féle platformon, ahol eddig elsősorban rövid videótartalmak mentek” – mondta Bermejo. „Segítünk a Facebooknak a szurkolók tanításában, hogy miként fogyasszanak ilyen hosszú tartalmakat ezen a platformon. Ez egy tanulási folyamat a Facebooknak és nekünk is. Amikor fut egy kampány, sok visszajelzést kapunk arról, kik fogyasztják a tartalmat, hogy fogyasztják, milyen csapatnak szurkolnak, mely meccsek mennek jobban az időponttól függően.”

A visszajelzések alapján kiderült, hogy az indiai felhasználók a „hősök” tartalmait szeretik, így a La Liga néhány játékos hivatalos oldalát használta bizonyos mérkőzések közvetítésére, mint Iker Casillas és Andres Iniesta, januárban pedig megegyezett a krikett sztár Rohit Sharmával is, hogy ugyanerre a célra használja a személyes profilját.  

Láttuk, hogy az elkötelezettség és a fogyasztás százalékosan mérve sokkal magasabb így, mint egyes csapatoknál

– magyarázta Bermejo.

Sharma együttműködik velünk, és a saját Facebook-oldalán közvetít tartalmat. Láttuk, hogy ha túllépünk a futballvilágon és utat találunk bizonyos egyénekhez vagy cégekhez, akik kötődnek a La Ligához, akkor sikerrel járhatunk. Lehetnek globális céljaink, de a helyi aktivitás és marketing stratégia rendkívül fontos.

Az elmúlt években a La Liga úgy próbált közönséget szerezni Ázsiában, hogy változtat a kezdési időpontokon, a hazai közönség azonban tiltakozott az ellen, hogy a fordulókat széthúzzák péntektől hétfőig. A hétfői mérkőzéseket tavaly augusztusban megszűntették, miután bírósági döntés vetett véget a La Liga és a Spanyol Labdarúgó Szövetség (RFEF) közötti vitának.

„A menetrend nagyon fontos, hat éve harcolunk új menetrend kialakításáért” – tette hozzá Bermejo. „Láttuk, függetlenül attól, hogy Real Madrid-Barcelonáról van-e szó, a késő esti meccsek ott nem működnek.”

Forrás: SportsPro Media