A globális médiacsoport, az Eleven Sports elnök-vezérigazgatója azt mondja, a televíziós társaságok és a szponzorok jelenleg túl nagy kockázatot vállalnak.

Luis Vicente felszólította a sport üzletágat, hogy modernizálja a médiajogok eladását a koronavírus-járvány hatására, azt állítja, hogy a televíziós társaságok és a hirdetők túl nagy kockázatot vállalnak a jelenlegi struktúrában.

A legutóbbi SportsPro Insider Series-en Vicente elmagyarázta, hogy a televíziók az élő sportesemények hiánya miatt szembesültek a valósággal, és felszólította a jogtulajdonosokat, hogy gondolják át, miként lehetne elosztani a tartalmak eladásából és közvetítéséből származó bevételeket.

Évek óta beszélünk a bevételekről

– magyarázta Vicente.

Mindenkit elvakítanak az iparág generálta bevételek, de mi a helyzet a profitabilitással és a fizetőképességgel. Ami tulajdonképpen negatív. Mindenki a legjobb 20 klubot és a legjobb 5 bajnokságot nézi, és a többi 99 százalék? Úgy gondolom, a Covid-19 és ez a válság most megmutatja nekünk a valóságot.

A modellt újra kell pozícionálni, és modernizálásra van szükség. Ez a helyzet most mindent megváltoztat. Ha megnézzük a sportjogok tulajdonosait, nulla vagy minimális a kockázatuk. A valódi kockázatot a televíziók, a szponzorok és az éves bérlettel rendelkező szurkolók viselik. Meg kell ezt értenünk, és el kell mozdulnunk egy, a kockázatot jobban megosztó modell felé, ami természetesen időbe telik, különösen ha figyelembe vesszük a válság tapasztalatait, valamint a ligák és kormányok közötti egyeztetéseket.

Az Eleven Sports, mint globális média társaság folyamatosan egyeztet a partnereivel arról, hogy tudnának tovább működni a Covid-19 miatti korlátozások idején. Jelenleg archív tartalmakra támaszkodnak, és e-sporttal próbálják fenntartani a szurkolók érdeklődését.

Miközben elismeri, hogy a sport üzletágat nem ilyen globális leállásra teremtették, Vicente sürgeti az érintetteket, beleértve a jogtulajdonosokat, televíziós társaságokat és szponzorokat is, hogy álljanak elő a mostaninál jobb rendszerrel.

Bármennyire is próbáljuk megváltoztatni azt, amiben most élünk, van egy hagyományos modell, ami bizonyos bevételi forrásokon alapszik

– folytatta.

A jogok értéke mindig attól függ, hányan szeretnék látni a tartalmat és hány cég akarja megvásárolni azt. Természetesen már a Covid-19 előtt tudtuk, hogy egyes sportjog tulajdonosoknak problémájuk volt a hagyományos sportjog modellel. Attól is sok függ, hogy ki éli túl ezt a válságot és hogy tudunk majd együttműködni.

Megoldást kell találnunk, amely egyensúlyt teremt a résztvevők között.